Astra9 header


Astra9

Jak vlastně 'podzim' vznikal?

Na začátku 'podzimu' stojí (kromě NCP a Astry9) hlavně dvě věci - Danovo pobídnutí a www.beiz.jp. Tehdy zbývalo asi tak devatenáct, dvacet dní do uzávěrky soutěže AnimeFestu '09 a já neměl v ruce nic. Tehdejší projekt, 'Kolem světa' skončil fiaskem, hlavně z grafického hlediska. Až na pár pozadí interiérů a letiště byla má složka s projektem prázdná.

A právě tehdy mi napsal DanQ a zajímal se o stav mého projektu. Jeho taky nebyl nejslavnější (měl vypadat ještě mnohem lépe, i když si myslím, že dopadl nádherně - ale znáte tvůrce), vyměnili jsme si nápady, adresy, a dostal jsem pobídnutí, ať to nevzdávám, že to zvládnu.

Tohle pobídnutí a kouzelná adresa www.beiz.jp s hromadou krásných, barevně laděných fotografií byla tím impulsem. Tehdy jsem dostal ten nejdůležitější nápad - barevně laděný příběh! Právě tehdy vznikla složka 'Projekt', ve které stále mám veškeré podklady k 'podzimu'.

Samozřejmě jsem už při tvorbě 'Kolem světa' brouzdal po stránkách s materiály a už touhle dobou jsem měl vyhlédnutou hudbu. Ale hlavní v téhle chvíli bylo to, že jsem věděl o Dejiných postavách a jejich snadné pozměnitelnosti ve PhotoShopu.

Tak se zrodila hlavní idea 'podzimu' - několik dějových linií, které se odlišují hlavní dívkou a barvou... celkem rychle jsem dal dohromady i to, že dívky budou tři, a název celého díla, 'podzim'. Krátké, úderné, barevné, výstižné. Paradoxně nejpozději vzniklo 'hlavní', žluté téma - vzniklo až při samotné tvorbě grafiky.

'Až...?' Ano, grafika vznikala později, než samotný skript. V prvních třech dnech (a byly to vskutku hektické dny) jsem napsal první den od každé hrdinky. Tou dobou vyprofilovaly jejich charaktery, do té doby jen letmo načrtnuté v grafických obměnách Dejiny 'Celeste'. Grafikou jsem se nezabýval, maximálně jsem do prvního dne umístil několik pozadí a charakterů, abych si vyzkoušel, že to opravdu půjde.

Psal jsem tehdy opravdu ďábelským tempem. Celkem za osmnáct dní od začátku tvorby jsem napsal 25000 slov na přes 4000 obrazovkách, a to se obvykle nezmiňuji, že jsem dva dny měl tvůrčí krizi, kdy jsem nenapsal skoro nic a pak jsem to doháněl. Finální verze tak nebyla pořádně otestována a trpěla pár neduhy, většinu z nich se podařilo naštěstí do verze 1.02 opravit.

Ruku v ruce s psaním jsem ovšem musel zajistit i grafiku. Pozadí byla celkem jednoduchá. Trochu více práce bylo s Dejinými postavami, protože, ač velmi dobré, některé detaily mají drobné chyby, které byly přítomny i po zmenšení do hry. Nejvíce legrace jsem si užil s jednou červenou uniformou. Kromě této grafiky jsem ovšem tvořil i grafiku pro interface hry. O tom ale snad do dalšího odstavce.

Grafika interface totiž nejde v tomto případě oddělit od skriptování. Od vstupní obrazovky, přes tlačítka, různě barevné 'text boxy', pozměněné výběrové čudlíky, až po bonusovou galerii, prakticky vše je obejito hlavně přes grafickou stránku programování Ren'Py. Na druhou stranu musím uznat, že jsem se při skriptování hry mnohému naučil a vím o mnoha dalších věcech, které se dají do budoucna použít, jak v grafice, tak ve skriptování. Nesporné plus.

Poslední stránkou tvorby 'podzimu', o které se sluší zmínit je stránka zvuková. Veškeré zvuky a hudba byly přidány v posledním dny tvorby a bylo to, hlavně v prvních verzích, znát. Lidi, kteří tuto hru hráli v těchto verzích tak asi bude budit ze snů zvuk zurčící potůček poměrně často. Hlasitost zvuků a hudby a jejich načasování je asi hlavní věcí, které je do budoucna potřeba dořešit.

Spolu s překladem. Překlad a vylepšení hry jsou věci, které se do budoucna plánují a již (v omezené míře) provádějí.

Nezbývá tak než doufat, že si 'podzim' užijete (či jste si ho užili) a že sáhnete po jeho další verzi, či nové hře od Astry9.


Back

Cz Optimalizováno pro 1280*cokoliv Fx 3.0.8 En